čtvrtek 15. srpna 2013

Francouzské hodokvasy


... je název jedné z mnoha knížek 
 anglického spisovatele
Petera Mayleho,
žijícího v Provence.
Po přečtení několika jeho knih
je myslím tato (tedy alespoň podle mě) jedna z nejlepších.
A až se příště narodím,
tak pevně doufám, že to bude ve Francii.
(a tím vůbec nechci říct, že bych u nás v té maličké republice nežila ráda, naopak...)

Ale...
...bavilo by mě jíst oběd dlouhé hodiny, 
pít růžové víno venku na zahradě,
a to prakticky celoročně (v Provence je prý údajně 300 slunečných dní v roce),
k snídani uplatnit pravidlo
C C C,
tedy v mém případě jen C C,
 protože C C C znamená 
***café, croissants a cigarettes***
a já bych tedy zdovolením vynechala tu poslední ingredienci,
protože mně by totiž úplně a bez výhrad stačilo to...
***café s croissaints ***


Krom jiného 
bych chtěla ochutnat
jemná žabí stehýnka 
a
šneky s česnekovým máslem 
a
krvavé klobásky 
a
kuřata s modrýma nohama, červeným hřebínkem a peřím bílým jako padlý sníh
(na ta bych zcela určitě měla veliký zálusk)
a
a ... zkrátka vše, co nejlepší, a tím myslím i domácí, francouzská kuchyně nabízí.











Děvčata...
mějte se všechny pěkně!

Zároveň Vám chci poděkovat za pochvalu zahradního stolečku...
manželovi jsem chválu předala ...
potutelně se usmíval a já myslím, že mu to udělalo velkou radost ☺




Opatrujte se ♥♥♥
Všechny Vás objímám
Vaše Martina

17 komentářů:

  1. Marti, u čtení tvého příspěvku jsem se zasnila...ano, ano, taky bych ráda žila v Provance ve Francii...a knížku neznám, ale co není, může být...:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Večerko...i snít je třeba a knížku si určitě pořiď. Bude se ti líbit.
      Ahoj Martina

      Vymazat
  2. Martinko, myslím, že by nás tam jezdily autobusy :o) Pan Mayle se čte parádně, mám rozečtenou knížku od Lenky Civade Provence jako sen a užívám si to stejně.
    Přeju krásné odpoledne, Helena

    PS: nedá mi to, ještě k tomu včerejšku...tatínci a jejich dcery... to je téma! Co by tvůj muž dělal, kdyby mu jeho Terynka v 18 letech odletěla na půl roku do Anglie (pololetí v 7. ročníku stihla na gymplu za 3 měsíce a neodpustili jí ani skok do písku...) a nebo teď, kdy ji uvidíme až na Vánoce (studuje v San Francisku)...bojíme se až k zbláznění, ale je zodpovědná a cílevědomá a tak jí to moc přejeme...
    Pa, H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helinko...♥ mám ji teď rozečtenou také ☺

      k tomu PS: no to nevím, co by dělal...on by jí samozřejmě vůbec nebránil,to ne, ale ty strachy, které by prožíval...nevím, těžko říct. Já jsem v tomhle asi tvrdší, ať se holka otříská ve světě. Největší problém mého muže je, že by nejradši všechno řešil za ní, a to pak do toho vstupuji já a domlouvám mu, aby jí nechal prostor naučit se, že nikdo na ni v životě nebude brát žádné ohledy. Ale to víš...přesně: tatínci a jejich princezničky.
      Jinak vaši dceru obdivuji...je dobrá a v životě bude mít hodně plusové body svými zahraničními cestami a studii!
      Posílám ♥, pa Martina

      Vymazat
  3. Milá Martinko...musím se usmívat...i já právě čtu stejnou knihu Provence jako sen a už mám koupenou i Lanýže.....navštívit tato místa je opravdu mým velikánským snem.....až budete s Helenkou objednávat ten autobus,myslete s jedním místečkem i na mě o:))
    Musím Ti Marti pochválit nádherné fotečky a také minulé příspěvky.
    Měj se krásně,pa,pa ♥ Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko...ahojky ♥
      jak se máš? Doufám, že alespoň o kapku lépe ☺
      Jo a nad tím autobusem se zamyslí...posbíráme se všechny holky blogerky a vyrazíme směr PROVENCE!
      Pa a myslím na tebe, Martina

      Vymazat
  4. Narodiť sa v budúcom živote vo Francúzsku, to by sa mi páčilo. Krásne fotky, na zjedenie. Andrea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Andrejko...máme podobné sny, viď? Pa pa Martina ♥

      Vymazat
  5. Martinko, no tak tech sneku a zab se klidne vzdam, ale jinak souhlasim. Provance je krasna a jeji kuchyne uzasna. Vis, ze je predevsim vegetarianska? Mej krasny vecer, Katerina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Katuško...
      no tak já bych to chtěla jen ochutnat. A to že je Francie téměř vegetariánská by mi tedy nevadilo vůbec, protože já vůbec nejsem masožravec, ale naopak býložravec. Maso si dám, ale nutně ho mít nemusím.
      Jinak tě moc moc zdravím k vám do Švýcarska!!!
      Pa Martina ♥

      Vymazat
  6. Martinko, krásné fotečky... také by mi stačilo jen dvijité CC :o))))
    Mám recept na domácí "kroasánky", ale ještě jsem se k nim nedostala... je to opravdu několikahodinová záležitost:o)
    pa a měj se krásně, Monča

    OdpovědětVymazat
  7. Ja bych tu kombinaci doplnila: CCS - cafe, croissant, soleil (slunce) protoze ta prava snidane se v Provence bez slunicka neobejde! A 300 je spravny pocet ;-)
    Krasne cteni a splnena prani!!
    Z Provence mava,
    Anyzovka

    OdpovědětVymazat
  8. Martinko, tak já bych si také dala CC ... a to růžové víno.
    Musím moc pochválit fotky.
    Hezký večer ... Věra

    OdpovědětVymazat
  9. Krásné slunečné odpoledne Marti.Francii,víno,levandule,sluníčko já taky můžu.šneky na bylinkovém másle to je lahůdka a musím přiznat jedla jsem i žabí stehýnka a jsou opravdu chutná.směle do ochutnávání

    OdpovědětVymazat
  10. Martinko, nádherné fotky .... úplně jsem na to tvé "C C" dostala chuť .... děkuju za tip na knížku ... dobrého čtení není nikdy dost .... Marki

    OdpovědětVymazat
  11. Tohle je přesně má krevní skupina:))) a měla jsem to štěstí navštívit Provence a doufám, že to nebylo naposledy:))) všechny zdraví Eva

    OdpovědětVymazat
  12. Martinko, musím jen a jen souhlasit - viz výše napsáno kolegyňkami ... Počteníčko parádní - vždy se zasním u zmíněných autorů a vše prožívám i s vůněmi a chutěmi - ach ty asociace! Tak se hlásím do počtu směr - Provance či kdekoli ve Francii... Hezké pozdní léto, pa Maru
    PS: Objevila jsem lahodnost mentolového sirupu - a ta barvička!

    OdpovědětVymazat

Velmi děkuji za krásné a milé komentáře, které mi tu necháváte. Děkuji, Martina ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...