sobota 26. března 2016

Jako PEŘÍČKO


jsou letošní BOCHÁNKY.

Peču je tradičně ráno na Bílou sobotu, stejně jako kopřivovou nádivku, a k Velikonocům u nás neodmyslitelně patří. Já ho mám nejraději namazaný slabou vrstvou obyčejného másla a marmeládkou. 
Vím, je to trošku "prasárnička" a kalorická bomba, ale je to skvělé.
Bochánku se také dříve říkávalo se svěceník, protože ho lidé nosili 

k posvěcení do kostela.
Kulatý kynutý bochníček se svrchní kůrkou nakrojenou do kříže, symbolu Ježíšovy smrti, je naším nejstarším velikonočním pečivem. 



Můj recept je následující (kdyby někdo potřeboval)☺a je ověřeno, že je super:

230 g hladké mouky na kynutá těsta
100 g polohrubé mouky
1/2 kostky droždí
125 ml vlažného mléka
60 g cukru
20 g domácího vanilkového cukru
70 g změklého másla
4 g soli
1/2 lžičky citronové kůry
1 vejce
35 g rozinek
35 g sekaných mandlí
1 vejce a mandlové lupínky na posypání


Zadělejte si klasicky kynuté těsto (každá z nás na to má určitě svůj osvědčený postup). Po vykynutí tvarujte těsto do tvaru bochánku. Nezapomeňte ho naříznout do tvaru kříže. Následně potřete rozšlehaným vejcem a vydatně posypte mandlovými lupínky. Pečte dozlatova.



Přeji Vám všem hezkou Bílou sobotu.
U nás je sice počasí "nic moc", ale snad se to zlepší. 
Bohužel mě navštívilo opět mírné nachlazení, což mě tedy dost štve. Tentokrát jsem to chytila asi od Teri. Už aby bylo pořádné sluníčko a všechny tyhle "moribundusy" zmizely ☺ ☺ ☺
No nic, jdu pokračovat v krasojízdě. Chystám se poprvé dělat k obědu jehněčí hřebínky na tymiánu a šalotce. Včera jsem pečlivě nastudovala recept, tak snad se zadaří ☺.

Ahojky

M.



9 komentářů:

  1. Je po obede, za chvili kaficko a ja bych si k nemu neco TAK dala, tohle me nalakalo, vypadaji uzasne. Moc pekne fotky. Hezkou sobotu a brzke uzdraveni. M.

    OdpovědětVymazat
  2. Martinko miluju domácí bochánky a ty v tvém podání vypadají výborně.. krásné Velikonoce celé tvé rodině pa Dita♥

    OdpovědětVymazat
  3. Martinko, vypadají lákavě, takže recept ukládám. Bohužel osvědčených receptů je vždy jako šafránu :-) Já pekla včera beránka a jidáše, jidáše se povedly, ale beránek mi vytekl z formy - mám takovou dvojitou a nějak nedržela, takže z toho byl beránek na plech :-) Krásné Velikonoce

    OdpovědětVymazat
  4. Martinko, i z fotek je vidět, jak se povedly, nádhera! Já budu péct zítra, dneska to byl beránek a... však to znáš :o)
    Jehněčí se ti jistě také povedlo, tak si hezky užívej Velikonoce a brzo se uzdrav, pa Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Milá Martinko, děkuji Vám za recept. Dneska jsem upekla svůj první mazanec v životě :D došly jsme s dcerou pro droždí a mandle a daly se do práce. Je výborný. Krásné velikonoce a hodně zdraví, Katka

    OdpovědětVymazat
  6. Marti, tak tie teda sú. Viem si ich predstaviť s tým masielkom a marmeládou. Prajem Ti krásne sviatky. Andrea

    OdpovědětVymazat
  7. Děvčátka moje milá, děkuji za vaše krásné komenty.
    Pa M.

    OdpovědětVymazat
  8. Cudownych, pełnych miłości Świąt Wielkanocnych ! Pozdrawiam świątecznie!

    OdpovědětVymazat

Velmi děkuji za krásné a milé komentáře, které mi tu necháváte. Děkuji, Martina ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...