sobota 27. srpna 2016

Mandlové bábovičky s ostružinami


Příjemnou sobotu Vám všem!

Plody léta pomalu dokončují svou pouť do všech možných i nemožných moučníků.
Naše ostružina se letos překonala a je doslova obsypaná. 
Temně fialová marmeláda z ostružin doplněná o voňavou vanilku už je uložená ve špajzce. Všechny chutě a vůně se v ní prolínají až přijde její čas.
Samozřejmě i já peču, jako mnohé z vás, v tomto období několikrát týdně. Je to tím, že náš dům, respektive zahrada, je každý den plná lidí. Rodiče manžela k nám zavítávají prakticky denně ( je to náročné ☺), sem tam přijede sestra s dětmi a  mamkou, sem tam sousedka...však to znáte.
Od brzkého rána mám návštěvu, paní Migréna přišla na pokec. Hostím ji spoustou vody, aby se rychle odplavila.
Nicméně i s touto návštěvou jsem se na chvilku k plotně postavit musela. 
Nic složitého jsem ale nevařila a nepekla. Jen dýňovou polévku s krutonky a rychlé vláčné

MANDLOVÉ BÁBOVIČKY S OSTRUŽINAMI


Trošku jsem se inspirovala knihou Denisy Bartošové Láska prochází kuchyní.
Paní Denisa je autorkou dvou knih. Obě je přinesl naší Terezce Ježíšek, a to nejen proto, že jsou v nich skvělé recepty, ale i pro jejich grafické zpracování.


Recept na 12 báboviček je následující:

1 hrnek polohrubé mouky
1/2 hrnku cukru
2 vajíčka
1/2 hrnku smetany na vaření
1/2 sáčku vinného kamene
1/3 hrnku oleje
nahrubo pomleté mandle (množství dle chuti)
ostružiny

V míse smícháme všechny sypké suroviny a postupně přidáváme mokré. Vytvoříme hladké těstíčko, které plníme do báboviček. Do každé bábovičky zatlačíme 4 ostružiny.
Dáme péct dozlatova.














Mrzí mě, že jsem dnes nemohla jet do mé rodné vesnice. Slaví se tam 700. výročí založení obce, ale mamka mi bude určitě vyprávět. Večer bychom tam chtěli zajet na poslední prázdninovou grilovačku.


Moje milé, přeji Vám krásný víkend a v pondělí na nás kantorky myslete. 
Začíná nám opět perných deset měsíců. Naše povolání vůbec není, jak si mnozí myslí, procházka růžovým sadem, ale velmi náročná práce. Mou osobní úctu a hlubokou poklonu mají kolegyně jdoucí do první třídy. Nikdo si neumí představit, jakou obrovskou dřinu mají před sebou, kdy z nepopsaných lístečků vykřešou gramotné bytůstky. Jejich práce je naprosto nevyčíslitelná a nedoceněná.
A my druhostupňové ? ... my se zase potýkáme s pubertou v rozpuku ☺ a to je také "pošušňáníčko" ☺☺☺ to si jistě dovedete představit ☺

No nic, ještě jednou vám přeji hezké odpoledne a snad brzy ahoj!

M.

7 komentářů:

  1. Musí chutnat báječně. Nad knížkou jsem také kdysi v knihkupectví stále a listovala v ní. Ale nakonec jsem si ji nekoupila :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to je opravdova nadhera, hodne lakave. At se Migrena brzy odstehuje a je dobre. Marcela

    OdpovědětVymazat
  3. Bábovičky vypadají úžasně. Naše ostružina na chalupě neplodí nebo jen takové minimum, že to stačím ozobat jen tak.
    A přeju pevné neervy do dalších deseti měsíců. Mě by zničili právě ti puberťáci (byla jsem ráda, že jsem přežila jednu pubertu domácí ;-)) než ty prvňáci.

    OdpovědětVymazat
  4. Z naší ostružiny jsem nasbírala dvě malé hrstičky, plodí nám letos vlastně poprvé, takže na velkou úrodu se teprve mohu těšit na příští rok.
    Bábovičky Marti vypadají báječně, ale já jsem zrovna ve fázi, že absolutně nemám chuť na sladké :o))).
    Ála

    OdpovědětVymazat
  5. Martinko, bábovičky vypadají opravdu skvěle, ale jak čtu, celkem ráda by sis alespoň jednu vychutnala na chvilku v klidu a o samotě... Dobře to znám :o)
    Marmeládu už mám taky, tak vyzkouším ty tvoje bábovičky.
    Měj hezké odpoledne, Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Marti, pečeníčko krásnučké a do nasledujúcich 10 mesiacov Ti želám veľa zdaru a pevné nervy. Andrea

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj, Marti! Vypadá to na obrovskou mňamku, škoda, že se u nás ostružiny ničeho takového nedožijí, vždy jsou sežrány ještě na keřích 😁 krásný den, L.

    OdpovědětVymazat

Velmi děkuji za krásné a milé komentáře, které mi tu necháváte. Děkuji, Martina ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...