středa 28. září 2016

Koláč VZHŮRU NOHAMA a KAPLE svatého VÁCLAVA


Podle receptu Jarky z blogu Redneval jsem už poněkolikáté pekla obrácený koláč. 
Během prázdnin jsem dělala rybízový a ostružinový.
Obě varianty byly naprosto dokonalé.
Dnes ale, dnes přišla řada na
  jablka, med a skořici.
Recept jsem trošku upravila, a to tak, že nešlehám celá vajíčka, ale jen žloutky a zvlášť ušlehané bílky pak přidám na závěr. Je to jen taková nepatrná úprava. Jsem zvyklá bílky šlehat zvlášť, tak proto. Jinak nic měnit nemusíte. 



Z dnešního dne mám ještě jeden zážitek. Před pár okamžiky jsem se vrátila z Vlčí, kde se v Kapli svatého Václava konala slavnostní akce k dnešnímu významnému dni. Byl zde slavnostně posvěcen obraz znázorňující vraždu svatého Václava. Celou akci hudebně doprovázeli manželé Filipiovi a přítomen byl i lounský děkan pan W. Horák.
Bylo to moc krásné, zvláště pak jeho slova: "Z Evropy se vytrácí křesťanství, Evropa se ztrácí, chceme to, chceme přijmout muslimství ? Zamysleme se." 
Jak pravdivé.
Až budu mít více fotek z akce, přinesu ještě reportáž. Sami ale vidíte, jak unikátní stavba tato kaple je. Je to pseudorománská stavba, která byla byla postavena v letech 1892-1900 na místě prosté dřevěné zvoničky. Podle nápisu na památce ji zbudovalo osm bratrů, synů po Václavu Sochorovi. Kapli projektoval Eduard Sochor a hlavní náklady na stavbu nesl Čeněk Sochor. K hranolovému jádru s válcovým tamburem je připojena rotunda s lucernou. Oltářní obraz sv. Václava namaloval akademický malíř Václav Sochor. Bohužel obraz byl odcizen, a tak byl panem doktorem Vondrou namalován obraz nový. Ten byl tedy dnes slavnostně usazen nad oltář a posvěcen.
Moje mamka má od kaple klíče a často tam dělá průvodkyni zabloudivším turistům ☺
Bylo by prima, kdyby se tam konalo více akcí. Třeba svatby, křty apod.


Shrnula jsem vám tedy můj dnešní den. Kromě sladkého pečení i sladká kulturní akce.
Mějte se prima.
Brzy zase ahoj.

M.


7 komentářů:

  1. Teda na ten koláč se mi sbíhají sliny, taky ho vyzkoušíme, díky. Kaple je opravdu unikátní, nádherná stavba. Dík za krásné fotky. Pa, L.

    OdpovědětVymazat
  2. Obrácený koláč dělám podle ,,DITY,, z televize - moc chtná záležitost ♥

    OdpovědětVymazat
  3. Jéé, Martinko, tak to jsem ráda, že chutná..já ho dělám hodně často!!
    A moc hezky jsi oslavila svatého Václava. Krásný večer Jarka

    OdpovědětVymazat
  4. Koláč vypadá skvěle :-) Evropu ztrácíme a přímo pod rukama ...

    OdpovědětVymazat
  5. Marti, tak včera si mala i trochu kultúry a aj niečo výborného na mlsanie. Skvelý recept, ďakujem, určite vyskúšam. Andrea

    OdpovědětVymazat
  6. Marti,kaple je vskutku unikátní stavbou....díky za virtuální návštěvu
    Kdepak...jablečné koláče ....ty nikdy nezklamou:-)
    S pozdravem Jitka

    OdpovědětVymazat
  7. Martinko, ta kaple je úžasná, a jak jinak to napsat - stále živá. Snad budu mít příležitost setkat se někdy s tvou maminkou.
    Koláč je opravdu skvělý, potvrzuji :o)
    Přeji krásný večer, Helena

    OdpovědětVymazat

Velmi děkuji za krásné a milé komentáře, které mi tu necháváte. Děkuji, Martina ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...