sobota 5. srpna 2017

Kulatý koláč s pečenými hruškami a skořicovou drobenkou


Příjemný víkend Vám Všem !
Celkem často dostávám dotazy na to, jak udělat správnou, chuťově vyváženou, drobenku na koláč. Není to zas až taková věda, záleží jen na správných poměrech mouky, cukru a tuku. Když se budete víceméně držet základních gramáží, nemůžete nic pokazit.
Takže, pojďme na to.
     Budeme potřebovat:

   80 g hladké mouky
  •      40 g moučkového cukru
  • 40 g změklého másla
  • Vidíte, žádné dlouhé seznamy ingrediencí se nekonají, jen tři základní suroviny. Doplňkově samozřejmě můžete ozvláštňovat drobenku třeba kokosem, mletými ořechy, mandlovými lupínky, rumem anebo třeba skořicí, jako dneska já. Skořici jsem vybrala záměrně, protože základem mého dnešního koláče jsou pečené hrušky a s nimi se, podle mě, skořice "kámoší" úplně nejvíc ☺ Recept na pečené hrušky, které jsou mimo jiné naprosto božské, přidám v podzimních dnech.
  • Doufám, že s drobenkou, u nás se říká žmolenkou, už nebudou žádné starosti a vše a všem to půjde jak po másle. 
  • Krásnou sobotu i neděli


  • M.



12 komentářů:

  1. Martinko, koláč vypadá skvěle. A určitě tak i chutná :-) Hezkou neděli. Alča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, děkuji moc. Je opravdu vynikající. Dnes jsem dostala pochvalu i od návštěvy. Pa M.

      Vymazat
  2. Na koláč dáváme moučku.Tak se drobence říká u nás. :-)
    Koláč vypadá moc dobře!
    Hanka z Podkrkonoší

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, ahoj, no vidíš, jiný kraj jiná slova. Měj se prima, M.

      Vymazat
  3. óóó, tak to musí byť veľká mňamka! hneď by som si kúsoček dala! :).

    KEJMY ♥.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Kejmy, mnohokrát děkuji.
      ... a já bych Vám ráda nabídla ♥
      M.

      Vymazat
  4. Koláč vypadá skvěle. Já z hrušek vlastně nepeču (nemám vlastní zdroje a když už si hrušky koupím, sním je jen tak). A možná bych to měla napravit.
    Drobenku dělám od oka, ale myslím, že poměr mívám 4:3:2 než 2:1:1 (asi že můj manžel rád sladké ;-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Stáni, dnes jsem ho musela upéct podruhé, jak vynikající je ☺
      Dnes jsem ještě drobenku dochutila mandlovou moučkou a MŇAM !!!!
      Pa pa M.

      Vymazat
  5. Martinko, vypadá nádherně, hned bych ochutnala, ale věřím, že nezbyl ani drobeček...
    Měj hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Marti, tak ten kolac vypada opravdu uzasne. Krasny vecer. M.

    OdpovědětVymazat

Velmi děkuji za krásné a milé komentáře, které mi tu necháváte. Děkuji, Martina ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...