úterý 31. října 2017

ZIMNÍ GRANOLA 🌠 třeba vánoční 🌠


Příjemný poslední říjnový den.
Nechci malovat čerta na zeď, ale za pár týdnů už se budeme intenzivně připravovat na Vánoce. Lepší než drahé komerční dary jsou, alespoň pro mě, dárky připravené nebo vyrobené doma. Zajímavým tipem na jedlý dárek může být domácí granola provoněná hřejivým kořením. Když si ji namícháte včas, budete připraveni a když ji  k tomu nasypete do krásné skleničky, můžete mít vkusný a velmi chutný dárek třeba pro kolegyňku.


Budeme potřebovat:

500 g ovesných vloček (část jemných, část normálních)
80 g lískových oříšků 
100 g mandlí 
100 g vlašských ořechů (já jsem použila červená jádra) 
2 lžičky skořice 
1 lžička mletého zázvoru 
½ lžičky mletého hřebíčku 
1 lžička mletého muškátového oříšku 
1 špetka mořské soli 
6 lžic javorového sirupu nebo medu
1 dcl vody
50 g sušených brusinek nebo rozinek
120 g mletého kokosu

Postupujte takto:

Troubu zahřejte na 160°C.
Nahrubo nakrájejte všechny ořechy a smíchejte je v misce spolu s kořením a vločkami.
Rozmíchejte a prohřejte sirup nebo med a vodu.
Směs nalijte na ořechy a dobře promíchejte.
Vylijete směs na plech vyložený pečicím papírem a rovnoměrně ji rozetřete.
Nechte v troubě zapékat asi 20 minut.
Nejdříve po 10 minutách otevřete troubu a promíchejte. 
Nechte vločky vychladnout.
Na závěr posypte sušenými brusinkami a mletým kokosem a znovu promíchejte.



Doma nám to teď krásně voní. Skořice a všechna další koření spolehlivě nahradila aromalampu. A víte co jsme si dnes dali s manželem k obědu? Talířek krupicové kaše vydatně posypaný skořicí. Máme ji zkrátka rádi ☺ to je marné.


Ať už si vločky namícháte pro sebe, anebo pro někoho jako dárek, přeji, ať se směs podaří a hlavně, ať chutná.
Zítra vzhůru do listopadových dní 🍃

M.



10 komentářů:

  1. Martinko, domácí granolu dělám už roky, každému podle chuti. Manžel má rád hodně sušeného ovoce, Adam zase mandle a kokos. S kupovanými se to prostě nedá rovnat. Tou kaší mi tedy děláš chutě....
    A jinak máš stejné myšlenky jako já, dnes jsem nakoupila na jeden jedlý dárek. Tak snad ho brzo navařím a pak se podělím i s vámi :o)
    Měj se moc hezky, pa Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak to jsem zvědavá, co připravíš.
      Já si teď připravuji na ráno jogurt s ovocem a vločkami, tak se mi dnešní nová várka hodí.
      Měj se hezky Heli, pa M.

      Vymazat
  2. Teda,to mzsí být dobrota.Voní to až sem.Asi nakoupím dobroty a pustím se do toho;).H.

    OdpovědětVymazat
  3. Martinko, mluvíš mi z duše. Taky letos plánuju spíš jedlé dárky pro známé a kamarády. A granola byla jedním z nápadů. A brzy se na ni taky chystám, už mi dochází zásoby a musím na advent doplnit svoji perníčkovou :-) Hezké dny, Alča

    OdpovědětVymazat
  4. Marti, jedlé dárky domácí výroby mám v oblibě, děkuji za sdílení:-)
    Hezké dny, Jitka

    OdpovědětVymazat
  5. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  6. V práci kolegyním taky ráda dávám dárky, kde je alespoň něco z mé výroby. Už jsem pekla sušenky, dělala nakládaný sýr, dávala domácí sušená jablka. Tak jsi mne možná inspirovala letošnímu dárku :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Marti, vypadá úžasně. Skvělý tip na vánoční dárek! :-) Krásné dny, ať už s krupicí nebo bez ní (já ji taky miluju) :-)))

    OdpovědětVymazat
  8. Martinka, vdaka za krasny blog, plny inspiracii. U nas doma to v tejto chvili rozvoniava vianocne vdaka tejto tvojej granole. Kedze je so skoricou, doplnila som ju este domacimi susenymi jablckami a vysledok je znamenity :-).
    Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, tak to jsem moc ráda, že se ti recept hodil. O tom je blogový svět. Sdílet a posílat dál ☺ Měj krásný předadventní čas, pa M.

      Vymazat

Velmi děkuji za krásné a milé komentáře, které mi tu necháváte. Děkuji, Martina ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...